background

Tuesday, November 23, 2010

cuti2

Salam......

Wuhuuuu sgt seronottt aku bercuti
Hrini baru masuk keja....
Mcm2 crita .. cuti 5 ahri aku kt kg... sgt syioookkk maaaa...
nti time2 rajin ceq crita

Thursday, November 11, 2010

Covering duties

Owh owhhhh.....
you are assigned to cover the duty of Ust. Ismail who will be leave
for Hajj from 1st Nov until 10th Dec. 2010
Uhukhuhuhu.. lg bnyk reja hakuu..
pastu lam surat ni tulis " you are not allowed to take annual leave within 28 days from the date you caovered the duties in order for you to be paid for the covering allowence"......
aiyaaakkk mcm mana looohh
.
Mcmana kalu cuti raya haji ni?? takpe la, tk dpt allowence pn tkpa.
Janji haku nak balik kgggg...

MiA syg

Mia dah senang bangun pagi...
ibu suka... kalu tak jenuh pepagi ibu dok terpekik2 kejut Mia
tu belum kejut daddy lg tu...
hahahahhahahaa

Wednesday, November 10, 2010

aku & DIA saja yg tahu...

Ya Allah...
hanya aku dan Kau saja yg tahu
Aku mohon kepadamu Ya ALLAH.. kau berikanlah keajaiban pd diriku
pd semuanya agar kmbali kpd keadaan yg sgt aku rindui...
Ku mohon jga berilah kekuatan kpd ku menempuh segala cubaan rintangan yg Kau beri ini
Aku pasrah aku redha... Amin..

entah

aku rasa lebih baik aku ja yg jadi bos mcm ni
letih aaaa
tp takpa.. buktikan anda bule buat
mana tau kot2 nnti dirpmote jd bos..
hakhakahkahkakahhka

wink wink

Tuesday, November 9, 2010

-KEPALA-

kepala dah ada!!! wink wink.....
kini opis kami dah ada kepala setelah sekian lama bergerak sndiri tanpa kepala
apa2 pun dulu walau tanpa kepala kami masih boleh berdiri teguh bergerak aktif tanpa kepala...
syabassss CCAC



gilaaa... kepala apa laa budak ni ckp




kepala itu adalah HOD
=
Head of Department.........




Monday, November 8, 2010

Hamster oh hamsterrr.

Hemmmmmm....

Haritu daddy penin kat mana nk bli hamster a.k.a tikus comei ? mia kata binatang gemuk comei. entah tang mana yg gemuk entah laa anak aku sorng tu ..

Al kisahnya.. Princess mulut mak enon tu la, entah takdak angin takdak ribut dia tiba2 dok minta kat aku nak binatang comei yg gemuk.." ibu nama apa binatng yg gemuk comei tu?? mia nak laa .. "
Hah sudah,, aku dok pikir apa menatang laa yg gemuk comei tu?? kucing ka? bukann ,, ikan ka , bukannnn" katanya.. Sambil2 dia dok baca kamus bergambar dia tu,, jumpa laa si tikus comei ni,. Ha yg ni laa ibu ni yg gemuk comei ni.,,, owhh baru ku tahu hamster ropanya..hihihihi.
Haishhh kot mana pulak laa si comei aku ni pndai nk bela pet. Kalu nak p minta kt daddy... hihihi ibu tak le gemar sgt nk membela2 ni. Dia pun dgn gigih p bgtau daddy. Daddyy plak jnji nk bli.

Esok hari,,, time balik skolah apa lagi,, budak kecik ni tuntut la apa yg dijanjikan.. Dia ni bukan bule janji... ingt smpai bila2... huhuh. Nak tak nak daddy kena la bwk. cari kt rawang mcm ampes.. tulis kedai haiwan, skali masuk sekoq hewan pun tarakkk,, mkanan hewwan melambak la. heii apadaaaaa ini kedai. Jdnya tk dpt la itu hari.. kesokan hri plak la baru kami jmpa kdai hewan . tu pun si dikyah yg ckp ada kt danau kota.. mulanya p dkt carefour wangsa maju tu. tp cam tak bnyk pilihan ja.. cam tak best ja. At last dpt la bli hamster kt kedai hewan kt danau kota tu. On d way balik.. anak aku tu betapa excitednya dia dpt hamster,,, spnjgn pejalanan tu dia dok laa tgk pastu belek2 hamster yg dok lam sngkar tu.. haishh mcm2 laa minah kecik ni.. kalu tak dh lama dah zzzzz atas riba aku. Ini takde nye aiihhh.. dia bule dok renung hamster tu ,,dlm gelap pun takpa.. hihi mcm2 anak aku ni.

Bli yg kecik2 je.. aku geli la nak pegang.. sntuh skit bule aa.. nk pegang sekoq tu geli aaa..
Mia pun sama la.. beria la nak bela.. tp daddy suh pegang takmo plak dia.. dia cuit2 menatang tu ada la. Tp yg nk tegelaknya aku,, hari esoknya.. bgun ja tidoq dia p la ngkt sngkat hmster tu ke sana ke sini... kesian aku tgk menatang tu.. terhoyong hayang .. entah2 peninn pa hamster tu dikerjakn dek si mia... kita tgk lama mana la betahan hmster tu yeee...hihih

NNti aku amik gambo hamster nnti aku tempek kt sini noo... currently gambo takdo laie... hehehheheh


okesssss laaa... sekian.

Wednesday, November 3, 2010

Banjir di utara

Salam

Emm.. sian tgk org2 yg kena banjir kt utara kedah ngn perlis nun..
Rasa simpati jgk bila baca suratkhabar harini tgk mangsa2 banjir ni.
Aku ni mmg cpt tersentuh tmbah2 bila tgk anak2 kecik. Syukur rumah aku kt kulim nu tk penah laa kena banjir ,, sbb umah kami dok atas bukit. Jd tak tau laa cmna rasa kena banjir.

Anak buah aku sorng dok kt uitm arau perlis nu kesian . dia dok crita terkandas kt tmpt dorng dh mcm dok kt pulau, takleh nak p mana. Bekalan mknanan dh tk cukup. Sian sungguh.
Pastu adik biras kami yg dok kt aloq staq nu dh la lam pntng,,sian.. dok ngnkut ngn anak kecik dia naik trak askar.. Dugaan kan.

Tgk orng yg terkndas trpksa paut kt pokok la,, dok atas pokok la.. ish2.. Kira tahun ni depa kata paling teruk la banjir ni. Harap2 takda apa2 kejdian buruk menimpa mereka suma.

Ok lah.... yg ni ja cheq nak crita... otak beku la.. hrini mcm tak reti nk mengayat...


Ok cau cin cau