background

Thursday, April 21, 2011

HAPPY ANNIVERSARY

pic credit to google

Harini 21 April 2011.... Its our 6th Anniversary.
Sekejap je masa berlalu kan. Sudah 6 tahun aku berumahtangga dgn Mr MJ. Bermacam pahit manis yg kami tempuh. Alhamdulillah, sudah 6 tahun. dan Mia pn akan masuk ke 4 tahun 2 bln lg. Alhamdulillah, semoga rumahtangga yg dibina ini berkekalan dan berbahagia hingga ke akhir nyawa kami. Amin.. Terima kasih my hubby Mr. MJ. Terima kasih anak ibu Mia Hada Batrisyia kerana sentiasa bersama ibu dalam susah dan senang. Ibu sayang Daddy & Mia....

Tuesday, April 19, 2011

baking soda could stop kidney failure

Salam semua......pagi 2 ni, nak kongsi cirta ttg baking soda. Td my mom bgtahu dia dpt artikel dr kwn kt tmpt dialysis ayah ttg bnda mknanan yg bule stop kidney failure. Aku search kt mr google. Aha mmg ada la. Percaya tak baking soda bule stop kidney failure. Tp mungkin amik masa kot. Alhamdulillah.. aku akan cuba. Korang kalu nk tau lebih lnjut klik http://buddingplanet.com/daily-dose-of-baking-soda-could-stop-kidney-patients-needing-dialysis
Mudah mudahan cara ni bule sembuhkan penyakit aku dan orng2 yg sepenyakit dgn ku. Amin...

Monday, April 4, 2011

Laksa Utara

Harini nak letak menu laksa pulak... masakan yang paling senang nak masak bagi aku...dan laksa juga adalah peberet aku nihh... UMMpppnhhhh sllurrppp.. Laksa ni laksa utara..Yg dlm gambaq ni mak aku yg buatkan. Kalu aku buat pun lebih kurang mcm ni la... hahahha... cuma rasa ja kot len.. mak masak mesti laa lg sedap pada aku kan... Tp anak dia ni kot mana pun akan tiru cara mak masak...hehe.
Laksa Utara@kedah



R.U.M.A.H.M.E.O.R



Salam. kwn2
Entry ni aku nk perkenalkan sebuah rumah tradisional.
Sebelum ni tak tau pun ada rumah ni. Selama ni kita tahu setiap negeri msti ada rumah tradisional nya tersendiri kan. Tp rupanya ada lg pecahan2 dlm negeri tu. Baru ni aku ada pegi satu ofis tu. Tenmpak la frame gmbar jenis2 rumah tradisional negeri perak. Salah satu nya ada lah RUMAH MEOR... ahakss...
Lakiku kan keturunan meor2 ni. Ropenye ada laa yerk rumah tradisional MEOR ni. Kat ats tu le ropenye Rumah meor.. Tapi umah nenek Mr MJ kt kg Bota nun mmg sebijik rope ini. patut la ye. Rumah keturunan meor.. hahah
Tp skang meor takde lagi dok rumah rope itu.. Ate dh duduk pun kt bandor. Manee nk cari romahhh gini rope. Tp kalau kaya bule la teman suruh meor buat romah rope ini. Hhahahaha mimpi laa kau....!!!

terkenang..haha

harini gatai... tetiba tingt nk belek gambaq kawin... trus laa tekenang2 masa jd pengantin dulu... alangkah best kalu bule ulang saat itu... hahha. Masa aku kwin idak lee lawa sgt... besa2 jee...

Friday, April 1, 2011

Bihun tomyam simple

Bihun tomyam ni dah lama dah buat.. simple2 ja..
saya campak2 je semua bahan.. pastu celur bihun
tuangkan kuah tomyam atas bihun... sluurrppppp..