background

Thursday, November 3, 2011

Kenangan Raya Haji tahun lepas..:( huhuhu


Arwah ayah baju kotak2 tgh sedia nk sembelih lembu raya haji tahun lepas





Esok jumaat mak nak buat ketupat..sempena nak raya haji AHAD ni..sbb kami mungkin akan balik kedah mlm esok..
Sbtu nak gerak balik ke Baling plak umah Paklong.. raya haji kali ni mesti sedih sbb buat pertama kalinya kami raya tanpa ayah...sobsob..sobsob..
Aku ingt lagi raya haji tahun lepas.. ayah n mak buat kenduri kt umah kami di kulim..knduri aqiqah cucu dua orgn dan jgk sempena raya korban... Ayah dalam tak larat tak larat dia pn.. dia tetap nk sembelih lembu jgk.. Rupanya itu adalah raya haji terakhir ayah... Ya ALLAH.. sedih sgt bila terkenang balik...Patut la ayah beria2 nak jgk sembelih lembu... Ayah mmg tiap2 tahun dia yg akan sembelih lembu kt surau kt taman kami tu.. Ayah sgt seronok masa kenduri tu. walaupun penat...Hanya gambar tinggal kenangan...
Thun ni.. takde lagi ayah ...Semoga roh ayah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama2 orng2 yg soleh..Amin .... K .ngah rindu ayahhh sgtttt2.....


2 comments:

  1. sue..sedekahkan alfatihah utk arwah..byk2 kan berdoa.kuatkan hati ok..kim salam mak..selamat hari raya haji sue

    ReplyDelete
  2. sue..
    sabar byk2 sue...
    doakan byk bok ko byk2..

    ReplyDelete