background

Thursday, December 16, 2010

ayam oren bercili




Salam............

Ha lamanya haku tak update blog ni kan....
bkn apa... malas bebebor nak naip. + keje kt opis tgh melambak.. very busy the busy the....hahahah
Ni haku nak letak satu resipi terbaru ciptaan hubby ku syg. Mr. MJ.. haaa ampa jgn tak caya...
Mr. MJ skali skala masak., suka cipta resipi baru...
Sedap leh tahan jgkk aaaa...
pssstt....Kak yani n ayu.... sila laa cuba yer.. hahahahah jgn tak caya resipi meor ni.. hahahahha

Bahan2nya:

Bwng putih } di potong halus
Bwng merah }
Bwng besar
Ayam dipotong kecil / atau ikut suka ampa laa no
Kicap manis
Sos tiram
sos tomato
Cili Padi - dipotong ikut suka jgk
Oren sunquick 1 @ 2 sudu besar
Minyak utk menumis / kalu bule bnyk sket sbb nk masukkan ayam

Cara2:

Tumis bwng2 sampai naik bau. Kemudian masukkan ayam dn goreng hingga ayam masak..
Tuang kicap, sos tiram n sos tomato. Masukkan oren, perisakan dgn garam /gula secukup rasa.
Tabur bwang besar yg dihiris bulat or ikut suka.. Biar betul2 sebati semua.. Siap dihidangkan..

3 comments:

  1. aku percaya laa..
    ko masak dgn laki ko masak aku rasa lagi sedap laki ko masak.
    ehehhe.
    jgn marah.
    mlm ni boleh 23cm yer.

    ReplyDelete
  2. hampessss betui ko ayu,.,... hanya pada nama je meor masak.. tp perasa suma aku yg letakk.. hahahahhaha ( ni kes jeless tkleh trima kenyataan laki masak lg best) hahahahahhahahha
    Ko keje ko 23cm ye yu..

    ReplyDelete
  3. heheh sabo jer la aku dak ayu ni..heheh kelas la meor ayam mask oren tu.ni pertama kali kami dgr heheheheh

    ReplyDelete