background

Tuesday, January 10, 2012

UNIFORM baru

Harini bnyk pulak critanya.
Nak crita harini Mia p skolah dah pakai Uniform.. heheh cumil2 jee dia pakai baju tu.. mcm tak pecaya pulak Mia dah 5 yrs..walaupun bln 6 ni baru genap 5 yrs kan.. Dia pulak kecik jee.. Mmcm kelakar pn ada.. kecik2 dah kena pakai uniifrom skolah... hehehehh... Senang laa skit skang ni. takyah dok bergaduh ngn dia pepeagi pasa lbaju..dan aku tak yah jgk laa dok mikir sgt hrini nk letak baju apa, esok baju apa...
Hampa nak tau.. pagi2 selalu gaduh ngn dia nak pakai baju apa... sejak dah besar ni. dah pndai dh pilih baju.. baju tu nk pakai.. baju ni bh dlm beg..kdng2 tu.. aku dh siap dh amik baju tu tuk dia pakai.. dia bule plak taknak.. nk pakai baju mcm angelina ballerian la.. skirt tu la ini la.. kdg2 yg bule aku marah tu.. sbb dia asyikk laa nak baju angry bird tu... haisshhh pening aku.. harini pakai...esok dh tnya baju tu dh kering ke ibu..dah basuh ke ibu?/. mia nk pakai,... ibu takbasuh lg laa mia.. kan baru pakai smlm.. esok lusa msti tnya baju tu lg... jenuh haku reka crita. kalu baju tu dh siap basuh pn..aku ckp je laa baju tu tk kering ke.. tak basuh lg ke.... hihihiihih. kalu bule seminggu tu dia nk pakai baju angry bird tu jeee...Aku takmau lg bg dlm sminggu pakai baju tu 2 -3 kali.. kang orng kata ibu mia ni tak bli baju ke kt anak dia..asik pakai yg sama je... ngehghehgegngeh. walaupun takdak orng kata.. tp kita ibu msti laa nk yg terbaik kn utk anak kita kan...
Emm.. ok lah... apa2 pun... mia semakin membesar dan semakin cerdik...apa2 pun kerenahnya..ibu tetap sayang Mia sgtt22....Mia lah penawar hati ibu....i LOVE U Dear...

3 comments:

  1. tu dia dah bli niform yerk acik gak lom bli utk jannah.hehehe wah perangai sebijik jannah. memilih no satu.kalau duk umah rasa basuh baju dia jer sehari sampai 5 6 helai tukar....rasa cam nak jadi tokey baju jerk heheheh

    ReplyDelete
  2. lawak la mia... penah dengar gak cita camni... anak nak pilih baju sendiri... lawak kn? kes pengasuh anis, cucu dia minat satu jenis baju ja... jenuh mak dia terpaksa beli jenis baju camtu (tapi kaler lain2 la). dah jadi camtu, terpaksa la rotate bajunya...hehe

    ReplyDelete
  3. kak yani- haa nnti gie bli cepat yerk.. tp color tak srupa dgn yg lama.. suplier silap buat.. spatutnya kuning cair jd wrna kuning terang nk ke oren2.

    mamairfan- heheheh aha cmtu lee kerenah si mia ni hari2...tnggu irfan besar pndai ckp nnti.. dia pndai pilih baju tk nnti..hehehehhbudak2 ni mcm2 ragam kan... tp sronok layan.. kita tak sunyi bila layan anak2 ni kan....

    ReplyDelete